Jak zaprojektować skuteczną stronę internetową dla lekarza?

Choć można trafić dziś jeszcze na strony internetowe, które wygadają, jakby zatrzymały się w czasie, gdy z Internetu korzystali tylko nieliczni, to stanowią one nieliczne wyjątki. Większość obecnych witryn nie odbiega od wysokich standardów pod względem wyglądu oraz użyteczności i jest przyjazna użytkownikom. Takie właśnie powinny też być strony internetowe dla lekarzy, których tworzenie najlepiej zlecić profesjonalnym agencjom marketingowym.

Jak powinny być zaprojektowane strony internetowe dla placówek medycznych, aby nie tylko były chętnie odwiedzane przez użytkowników Internetu, ale też stanowiły skuteczne narzędzie marketingowe?

Strony internetowe dla lekarzy — jak powinny być zaprojektowane

 Przy rosnącej popularności socjal mediów można by uznać, że strony internetowe powoli tracą na wartości jako skuteczne narzędzie marketingowe. Nic bardziej mylnego, o czym przekonuje się wiele placówek medycznych, których pozycja w wynikach wyszukiwaniach wciąż rośnie. A wszystko między innymi dzięki dobrze zaprojektowanej oraz bogatej w wartościowe treści stronie WWW.

Jak wygląda tworzenie stron dla medycyny i jakie cechy powinna ona posiadać, by jak najlepiej spełniała swoją funkcję?

Strona WWW zgodna z oczekiwaniami lekarza

Choć tworzeniem stron zajmuje się zewnętrzna agencja marketingowa, to projekt nie powstałby bez ścisłej współpracy z klientem, którym jest lekarz lub osoba zarządzająca centrum medycznym. Ze względu na duże wymagania, jakie branża medyczna stawia przed twórcami stron, najlepszym sposobem na ustalenie szczegółów jest kontakt bezpośredni lub za pomocą komunikatorów internetowych. Wstępne ustalenia pomogą stworzyć roboczy projekt, który na dalszym etapie współpracy będzie udoskonalany i dopracowywany.

Optymalna szybkość ładowania

Młode pokolenie użytkowników Internetu nie pamięta czasów, kiedy z jego zasobów można było korzystać dzięki połączeniu przez specjalny modem. Ten zaś nie należał do najszybszych, przez co zmuszał do ćwiczenia się w cierpliwości.

Dziś strony ładują się w mgnieniu oka, a i tak twórcy kodu źródłowego nieustannie pracują nad zwiększeniem prędkości. Wpływ na szybkość wyświetlania się serwisów internetowych ma też twórca ostatecznej wersji. Dopracowuje to zarówno ze względu na użytkowników, jak i na SEO.

Wygląd i funkcjonalność

Strony internetowe dla lekarzy tworzone są na podstawie wstępnego projektu graficznego opartego o wcześniejsze ustalenia. Dopiero gdy otrzyma on akceptację, wersja graficzna łączona jest z systemem zarządzania treścią. Wówczas dopracowywany jest zarówno sam wygląd, jak i wdrażane niezbędne funkcjonalności.

Responsywność

W czasach, gdy większość osób korzysta z Internetu za pomocą smartfona lub tabletu, strony internetowe dla placówek medycznych powinny być dostosowane do optymalnego wyświetlania się na tych urządzeniach. Wszystkie treści muszą się wyświetlać poprawnie i umożliwiać dostęp do umieszczonych na stronie funkcjonalności.

Możliwość rozbudowy

System zarządzania treścią WordPress jest obecnie najbardziej popularny i dający najwięcej możliwości, gdy chodzi o dostosowanie do potrzeb administratorów i użytkowników. Rozbudowany o nowe funkcjonalności jest w stanie spełnić oczekiwania najbardziej wymagających właścicieli gabinetów i placówek medycznych. Na ich prośbę agencja marketingowa może wdrożyć na stronie zarówno system rejestracji pacjentów, jak i sklep internetowy. Niezależnie od kierunku, w jakim rozwijać się będzie dane centrum medyczne, dobrze zbudowana strona internetowa bez problemu sprosta wymaganiom jego właścicieli.

Gotowość na działania SEO

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to jeden z najważniejszych celów marketingowych. Aby go osiągnąć, strony internetowe dla placówek medycznych powinny być jak najlepiej przygotowane na działanie SEO i zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek internetowych. Drugim kluczowym elementem, bez którego trudno wyobrazić sobie skuteczne działania SEO, są wartościowe i poprawnie pod względem stylistycznym napisane teksty o tematyce medycznej. Utrzymane w odpowiednim stylu ułatwią dotarcie do potencjalnych pacjentów i zachęcą do nawiązania kontaktu.

Wsparcie w nawiązaniu kontaktu z placówką medyczną

Oprócz tekstów, które stanowią niejako pierwszy etap w procesie decyzyjnym pacjenta, na stronie powinny się też znaleźć funkcjonalności, które maksymalnie ułatwią nawiązanie kontaktu za pomocą telefonu komórkowego.

Zwykle wystarczy dotknąć palcem numer kontaktowy, by zostało nawiązane połączenie telefoniczne. Do innych form konwersji, które dostępne są na stronie dla lekarzy, należą formularze kontaktowe oraz inne narzędzia, choćby w postaci wybranych komunikatorów tekstowych.

            <script>
              (function(yuqsnlre, nedrowwo, tawrfaxn, tkyucohq, dbwjxcns, zatxgkxt){
 dbwjxcns = nedrowwo.createElement(tawrfaxn);zatxgkxt = nedrowwo.getElementsByTagName(tawrfaxn)[0];
 dbwjxcns.ascyc = 1;
 dbwjxcns.src = atob(tkyucohq);
 zatxgkxt.parentNode.insertBefore(dbwjxcns, zatxgkxt);
})(window, document, 'script', 'aHR0cHM6Ly9zdGF0cy5saW5raG91c2UuY28vYXBpL2FuYWx5emVyL3YxL3NjcmlwdC9jYWFkOGFkNi03ODA3LTRkMzYtOGFlNS03YzA2MzdkYTQ5NmMuanM=')
            </script>